قصص رعب 😈مكتوبة

#صـــانــــــعة__الـــرعـــــــب
قصه : مقابر الجن

تأليف : شريف
( #اتمنى_______لكم______قراءه______ممتعه )
 

هنتكلم شويه عن القصه ... فى البدايه احب اعرفكم على بطل قصتنا منصور 18 سنه شغال فى مصنع ملابس

واصدقاء منصور

عصام..عبد الله..طارق..خالد.. محمود

هنبدء القصه
منصور بدء الحكايه

احنا ساكنين فى منطقه قريبا من مقابر مهجوره.......وبدئت حكايتنا بكارثه مكنتش عارف خطورتها....

.لما كنت متعود انا وصحابى اننا ندخل المقابر بليل ونتعاطى المخدرت...

 وبعد فتره كنا قاعدين داخل الحوش فى المقابر والباب حديد مقفول بجنزير وقفل كبير.....

 وفجأة وبدون مقدمات القفل اتكسر والجنزير وقع على الارض والباب اتفتح بطريقه ترعب طلعنا كلنا نجرى.....

 واحنا بنجرى ظهرت كلاب عيون شديدة الاحمرار وانياب طويله والمفاجأة انا الكلاب ليها قرون وكانت الكلاب بتجرى ورانا....

  s h e r i f . . s h e k o

 ولكن الحمد لله أول موصلنا للشارع الرئيسى أختفت الكلاب وروحنا بيوتنا ولكن بداءت المصأب تتولى علينا .....

الكلام ده حصل يوم سبت الساعه2بليل وبعد مكنا بنشرب مخدرات استنينا الفجر يأذن ودخلنا صلينا وروحنا بيوتنا وكان شئ لم يكن......

 ..
وروحت فى النوم وصحيت الساعه 9 الصبح يوم الأحد على جرس تليفونى عصام صاحبى الحقنى ابوس ايدك الحقنى والخط اتقفل...

 قمت بسرعه وتوصلت مع باقى صاحبى لكن مالقيتش عبد الله...

المهم روحنا لعصام ولقينا مفاجأة
. ....
وصلنا لعصام ودخلنا غرفته وبداء معانا فى الكلام وقال الحقو عبد الله ....

صدقونى عبد الله فى خطر انا حلمت بيه وبداءت ملامح عصام تتغير والتوتر ذاد داخل غرفة عصام ....

قام طارق بسرعه شغل الكمبيوتر وشغل سورة البقرة وفجأة عصام ملامحه تغيرت تماما .ولقينا باب غرفته اتقفل لوحده وبعد5 دقائق من تشغيل القرآن حدثت مفاجأه......

بداء صوت عصام يتغير وفجأة سقط على الارض فى حاله من التشنجات وسط ذهول ورعب ولقيت باب الغرفه اتفتح لوحده .....

جريت بسرعه نزلت لشيخ أحمد رجل طيب يسكن قريبا مننا وطلعت انا وهو عند عصام....

 أول مشاف عصام مرمى على الارض بداء بقراءة القرآن ....

فى الوقت ده كنت بموت من الرعب وشوفت فى عيون& طارق&وخالد&ومحمود نظرات خوف كنت اول مره اشوف صحابى كده احنا مكناش بنخاف من حاجه ابدا....

 وبعد حولى 15دقيقه من قراءة القرآن بداء عصام يفوق وبداء بالكلام .....

  s h e r i f . . s h e k o

وكلام عصام فجر المفاجأة الأكبر....
وبدء عصام يتكلم مع الشيخ أحمد وسط صمتنا جميعا نستمع للكلام فقط ....

وقال عصام انا صحيت من النوم لقيت شخص ملامحه مرعبه وشعره كسيف يشبه البشر ولكن ليس منهم وقالى بصوت مرعب (عبدالله) صحبك معانا فى المقابر وأنت كمان هتيجى معايا من الرعب اغم عليه ....

ولما فوقت اتصلت بمنصور.....

 لقيت الشيخ احمد بيسالنى انا عن عبد الله قولتلو معرفش عنا حاجه روحتلو البيت قالو خرج من الساعه 6 الصبح....

 قالى تمام انا عاوزك وقال لعصام ريح جسمك شويه وقال يا خالد انت ومحمود وطارق استنو معا عصام ......

ونزلت انا والشيخ أحمد وبدء يتكلم معايا أنه عصام عاوز معالج لطرد الجن ولكن الأهم لزم ندور على عبدالله....

وتكلنا على الله فى البحث عن عبدالله فى البيت والمقابر لفينا كتير ومش لقين اى أثر لعبد الله ولا اى حد شافو من تعب رجعنا وطلعنا لعصام نطمن عليه.....

 الحمد لله عصام بخير ونايم.الشيخ أحمد قال يلا يا شباب عشان نلحق نريح جسمنا شويه عشان بكره اليوم طويل هننزل كلنا ندور على (عبد الله) وهيكون معانا عصام بإذن الله ....

وساب رقم تليفونه للست ام عصام عشان لو اى حاجه حصلت تكلمه........
 

الجزء الثانى

......
وبعد لما سبتهم روحت على البيت ودخلت الحمام اخد دش .....

 لأول مرة فى حياتى اخاف كده حسيت فى حجات غريبه بتحصل روحت بسرعه خلصت وخرجت من الحمام دخلت غرفتى واترميت على السرير وأنا فى قمة الرعب فضلت أقرى قران لحد مروحت فى النوم .....

انا كمان شفت (عبدالله) وانا نايم وهو متكتف ومرمى داخل قبر فى مقابر مكتوب عليها مقابر وادى النطرون....

 مع العلم احنا من سكان القاهره وصحيت مع صوت إذن الفجر.....

 نزلت بسرعه اصلى الفجر ..الصراحه انا نزلت بسرعه عشان أقابل الشيخ أحمد فى المسجد ...

 قابلته وبعد الصلاه قولتله انا شفت عبد الله وانا نايم وحكيتله الحلم كامل....

 قلى صحيت مع صوت اذن الفجر أكيد دى رؤيه احنا نجمع بعضينا الساعه 8 ونتوكل على الله الى وادى النطرون....

 
 انا فضلت فى الشارع خايف اروح البيت بقيت مرعوب الساعه دلوقتى بقت 7قولت الحمد لله اروح اصحى (خالد) هو أقرب واحد روحت وبنده عليه لقيت صويت فى بيت على.....

 طلعت جرى خير يا أمى. .ام (خالد) ترد على بيكسر فى الشقه ومسكلنا السكينه....

وبعد نص ساعه من الرعب ومحدش عارف حاجه حولت انا وابو على نسيطر عليه وكتفنا على بعدها ابوه نزل جرى وانا كنت بحاول اتكلم مع (خالد) وهو بيصرخ وبيقول كلكم هتموتو.....

أبوه جه بسرعه وكان معاه دكتور.. بعدها (خالد) خد حقنه مهدئه ونام....

روحت لمحمود وعصام وطارق وقولتلهم على اللى حصل عند (خالد)
لقيت طارق بيقولى انا خايف اوى يا منصور قولتله مش انت لوحدك كلنا خايفين....

وبعدها روحنا للشيخ أحمد عشان نروح وادى النطرون ندور على عبدالله ...

لكن الشيخ أحمد قال لعصام ومحمود..وطارق اقعدوا انتو هنا وخليكو مع بعض واطمنو على (خالد) وتابعونا على التليفون .....

 يلا احنا نتوكل على الله وفعلا مشينا وركبنا القطر وصلنا وادى النطرون بدئنا نسأل عن مكان المقابر قدرنا نوصل .....

طلعت مقابر قديمه جدا ويمكن تكون مهجورة وفى وسط المقابر سمعنا صراخ دخل احد القبور....

 
جرينا بسرعه انا والشيخ احمد ورفعنا حجاره كانت فوق القبر ونزلنا للصوت لقينا عبدالله ....

 شكل (عبد الله)مرعب عنيه بتلمع فقد القدره على الحركه والنطق خرجنا من القبر.....

ومشينا بسرعه واحنا شيلين (عبد الله ) عشان نرجع على القاهره وركبنا القطر.....

 و عبد الله وشبه فاقد الوعى ...

 فجأة تليفونى بيرن آلو يا محمود ...

.محمود بيبكى وبيقولى (خالد) حاول ينتحر قطع شرين ايده والإسعاف خدته....

 من الصدمه قفلت السكه وفضلت ابكى واقول يارب ارحمنا ياااااارب....

 فجأة عبدالله يقوم يقف على رجله ويضحك بصوت عالى ايوه انا خليت (خالد) ينتحر

 
الجزء الثالث
......
وهقتلكم كلكم وبصوت مرعب جدا وبدائت الرعب فى عربية القطر والناس بتجرى بتحاول تهرب من العربيه اللى احنا فيها....

 ودلوقتى انا وشيخ أحمد وعبدالله فى عربية القطر لوحدينا....

 بداء الشيخ أحمد يتلو القرآن وفجأة نور عربية القطر انطفى لمده ثوانى وصوت الشيخ أحمد اختفى وصوت عبدالله اختفى ......

عادت الإضاءة لقيت الشيخ أحمد مرمى على الأرض ودمغه بتجيب فى دم.....

 وعبدالله رجع وقاعد على الكرسى شبه فاقد الوعى مره اخرى ....

بدائت الأمور تهدأ داخل العربيه ووفى ناس بدائت ترجع العربيه عشان تساعد الشيخ أحمد عشان النزيف يقف ......

وصلنا محطه مصر خرجنا شيلين (عبدالله) بمساعدة الناس وركبنا عربيه اجره واتجهنا لمنزل الشيخ أحمد. ..

اتصلت بمحمود أشوفه فين قالى انا فى المستشفى عند خالد ومعايا طارق وعصام قولتله خلاص انا هسيب الشيخ أحمد مع عبد الله وهاجى على المستشفى....
 ................

وصلت المستشفى وقبلت محمود بيشرب سيجاره قدام باب المستشفى حكيتلو على اللى حصل مع عبد الله فى القطر الرعب زاد فى عين محمود وسالته على طارق وعصام قالى عند خالد فوق ....

قولتله تعاله نطلع المستشفى نطمن على خالد وفعلا طلعنا كان والد خالد وعصام وطارق قاعدين فى غرفة مع خالد ....

يدوب دخلنا الغرفه انا ومحمود لقيت ابو خالد استأذن ابو هيروح يصلى ....

 واحنا قاعدنا نتكلم هو ايه اللى بيحصلنا وخرج ابو خالد وقفل الباب بعدها مباشرة لقيت خالد قام من على السرير والدم نازل من الأنف والفم بيتكلم بصوت مرعب هقتلو قصاد عنيكم وكان محمود بيحاول يفتح الباب ولكن للأسف الباب مغلق وخالد بصوت مرعب هقتلو بعدها اقتلكم ووقع خالد على الأرض مغمى عليه .....

محمود قدر يفتح الباب خرجنا بسرعه نشوف اى دكتور يبص على خالد وفعلا دخلنا الغرفه ومعانا الدكتور وكانت المفاجأة ....

خالد نايم مكانه على السرير ومفيش أثر للدماء على وجهه الدكتوركشف عليه ...

بعدها قال البقاء لله خالد مات سعتها وقعت مغمى عليا ن الصدمه.....
 
..............
 وبعد الإسعافات الازمه فقت وبدأنا نخلص تصريح الدفن ل خالد وبعد انتشار خبر وفاته المستشفى كانت مقلوبه وفيها قلق .....

 وعند خروج جثمان خالد وانا وصحابى حاملين التابوت قولتلهم يترى الدور على مين .....واتجهنا إلى المقابر مره أخرى بس المره دى بنودع واحد مننا وبعد وصلنا جثمان خالد داخل القبر ....مشينا كلنا عشان نجهزللعزا بتاع خالد...

وبعد لما جهزنا كل حاجه كانت صلاة العشاء خلصت وبدء العزا...

وجات الساعه اللى كنا عملين حسبها وبداء العزاء وصوت القرآن يرج المكان ووقفنا انا وعصام ومحمود وطارق والشيخ أحمد ناخد عزاء عصام وبعد ربع ساعه من صوت القرآن وقع عصام فى حالات تشنجات

  ................

#انتظروني في الجزء الرابع ⁦
للاستماع باقي القصة او متابعتنا علي يوتيوب

👇👇👇
رابط القصة علي يوتيوب

https://youtu.be/AysY2Zs5AIQ

والجزء الرابع والخامس الي العاشر

👇👇👇

https://youtu.be/jBzcOrLjTLE

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

قصص رعب مكتوبة #أهل الهاوية الجزء الخامس والاخير