قصص رعب 😈مكتوبة
#اصـــانــــــعة__الـــرعـــــــب
#قصه : مقابر الجن
تأليف : شريف
( #اتمنى_______لكم______قراءه______ممتعه )
نكمل الجزء الخامس
........
... ولقيته بيقول بصوت مهزوز اقرئ معايا يا شيخ احمد وانت يبنى اقرى قران الموضوع كبير الله المستعان.....
وبدئنا كلنا نقراء القرآن فى الغرفه وعبد الله لسه زى ما هوا وفجاءة النورقطع....
والموضوع بقى صعب اوى عليا فضلت أقرى قران وانا مرعوب وفجاءة مش سامع صوت حد فى الغرفه وسمعت صوت ضحكه مرعبه من عبدالله .
.بس الحمد لله النور جه بسرعه لقيت الشيخ احمد مرمى على الارض والشيخ عبد النعيم بيفوقه وانا واقف مكانى مش قادر اتحرك .....
وعبد الله مكانه شبه فاقد الوعي...
وبسرع فاق الشيخ احمد وانا هديت شويه وبدئت اتحرك وبدء الشيخ عبد النعيم يقول انا هتصل بالشيخ عثمان والشيخ فتحى يجى يساعدو لوجه الله عشان الموضوع صعب جدا.....
s h e r i f . . s h e k o
الشيخ عبد النعيم اتصل بيهم واقل من ساعه كانو موجودين معانا فى شقة الشيخ أحمد واتفقو أنه لزم عبدالله يتكتف كويس قبل ميقروا عليه....
وبعد مكتفنا عبدالله وهو فاقد الوعى بدئت الجلسة وبعد ربع ساعه من بداية الجلسة.. ..
عبد الله ضحك بصوت مرعب والإضاءة بدئت تضعف والأرض بتهتز وعبدالله يقول بصوت مخيف انا الملك راموش مش هتقدرو عليا .....
عشنا ساعتين من الرعب بعدها رجع عبدالله فى غيبوبه مره تانى .....
وانا كنت حاسس انى مخنوق متكتف واتفقنا نروح ونيجى تانى يوم نعمل معاه جلسه تانى ....
مشيت وقبل ما اروح البيت قولت اطمن على عصام طلعت اخبط على الباب أبوه فتح ....
.سألته عصام عامل ايه دلوقتي. ....
رد عليا الحمد لله كويس..
قولتله ممكن أشوفه...
قالى نايم دلوقتى ...
s h e r i f . . s h e k o
.وسكت بعدها قالى بص يا ابنى الصراحه انا محلتيش غيروا وهو الحمد لله كويس طول اليوم بيصلى ويقراء القرآن. ...
وبصوت عالى ابعدو عن عصام خالص مش عاوز أشوف وش حد تانى انا لسه من ساعتين قايل الكلام ده لمحمود وطارق وبص يبنى بلغوا عبد الله لما يبقى بخير ان شاء الله أنه ميجيش يطمن على عصام ...
حاضر يا عمى بس انت أدعى ل عبد الله ربنا يشفيه.....
نزلت وانا مخنوق قولت اروح اقعد مع محمود....
أول موصلت لمنزل محمود ملقتوش وحد من جيرانه قالى أنه من ساعه كان متعصب ولم هدومو وسلم مفتاح الاوضه وقال انه راجع البلد عند أبوه.....
حولت اتصل بيه تليفونه مقفول ..
طلعت البيت مش طايق نفسى وارهاق وخوف انا والله العظيم لأول مره أخاف أدخل الحمام ..
.لكن اتشجعت وقمت اتوضى وصلى ركعتين ...
بعد مصليت مسكت المصحف وقراءت فيا شويه وبداء جسمى يحتاج للنوم .
.قفلت المصحف ومسكت التليفون قولت أحاول تانى ارن على محمود المره دى جرس ومحمود رد..
قولتله فى ايه يا بنى رجعت البلد ليه دلوقتى...
قالى يا صحبى حلوه كده الحمد لله طلعنا سلام انا وأنت وطارق ربنا نجنا يبقى لزم نبعد شويه....
s h e r i f . . s h e k o
قولتله طب عبدالله هنسيبه لوحده يعنى....
قالى ليه رب كريم اديك شوفت اتبهدلنا مع عصام ازى وفى الآخر أبوه سمعنا الكلام..
.قولتله عبدالله مالوش ذنب لزم نقف معا لحد ميقوم بسلامه ...
قالى انا قولت أخرى انا كده كده مش هنزل القاهره تانى هشتغل معا أبويا فى الأرض وأنت يا صحبى عاوز تبعد ولو انت مش عاوز برحتك بس خلى بالك من نفسك وبعد إذنك هتتصل تطمن عليا ماشى لكن تفتح الموضوع معايا تانى يبقى متتصلش أحسن سلام يا منصوروقفل السكه...
انا من الصدمه فضلت ابكى ومن شدة بكائى...
أمى دخلت غرفتى مالك يبنى قولتلها مخنوق يا أمى خدتنى فى حضنها وفضلت تقرلى المعوذتين وروحت فى النوم.....
وحلمت بحاجه غريبه جدا مفاجأه تانى
s h e r i f . . s h e k o
#اضغط_____________لايك.........
#اكتب______________تعليق........
#واعمل_____________مشاركه_للقصه...............
ياريت تدعمنى بمتابعة صفحتى الشخصيه
# انتظرو في الجزء السادس
صانعة الرعب #أسماء كمال
#منقولة
تعليقات
إرسال تعليق